Silvio Berlusconi egyetlen hét alatt annyi baromságot tud összelocsogni, amennyi produkálásához az egész magyar politikai elitnek négy esztendő is kevés lenne. Az olaszok zöme már csak legyint rá. Most azonban a szent művészetimádatba piszkított bele. Arra pedig Itáliában nincs pardon. - Olaszhon miniszterelnöke, mint kulturális istencsapás.
Ego, az van. Berlusconi önbecsülése az egekben, világnézetének alapját az a gondolat képezi, miszerint rajta kívül mindenki hülye és marha. Egyedüli gondolkodóként tartja az értelem pislákoló fáklyáját, s ha ő nem lenne, az emberiség már régen a vaksötétben botorkálna. Annyira tutin beszéli a latint - ezt ő mondta -, hogy lazán el tudna csevegni akár Julius Caesarral is, természetesen ókori római szlengben. Ehhez képest a 2002-es NATO-orosz csúcson képes volt „Romulus és Remulus"-t benyögni, marhaságát nem titkolt jókedvvel nyugtázták a jelenlévők.
A nagypapakorú macsó politikai eseményeken is híres szabadon repdeső szájáról. Schröder kollégájától az után érdeklődött, hány nőt fektetett meg, az 1994-es G7 csúcson pedig a nagyhatalmak női képviselőit szólította fel: jól zárkózzanak be éjszaka, mert ha benne egyszer felforr a latin vér, akkor nő legyen a talpán, aki nem vágja hanyatt magát az ágyon karizmatikus, fallikus egyénisége előtt. Egy szexisten. Egy politikai isten. Egy újjáéledt latin isten. Isten az élet minden területén. Népvezérként is egyedül ő áll a gáton. „Európában nincs már nagy politikus, egyedül maradtam, jobb vagyok Sarkozynél is..." - tudatta a világgal nem is olyan rég, a népség pedig (mit tud tenni?) kínjában röhög rajta.
Legújabb húzásával azonban még a jókedvű olaszoknál is kiverte a biztosítékot. A Chigi-palota sajtótermének dekorációját személyesen Berlusconi választotta ki. Így azt a festményt is, amely fantasztikus személyének szolgál hátterül, minél előnyösebben kiemelve sugárzó, utánozhatatlan egyéniségét. A kép Tiepolo mester munkája, amely 1700-ban készült, s egy félmeztelen nőalak szimbolizálja rajta az Igazságot. A festmény pompás, Berlusconi még pompásabb, a kettő kombinációja pedig egyenesen lenyűgöző. A képválasztáson senki nem lepődött meg, az olasz istenről általános szóbeszéd, hogy még mindig nagykanállal fogyasztja a nőket, s igen intenzíven érdeklődik a „Fekete Lyuk-elmélet" iránt, úgy általában, de szűkebb értelemben is.
A gond csak ott volt, hogy időnként a meztelen Igazság gyönyörű melle, illetve bimbója éppen a festmény előtt parádézó miniszterelnök szája mellé került. Az olasz fotósok már kifejezetten utaztak arra, ki tud jobb képet kattintani a cicit véletlenszerűen „megnyalintó" politikusról, rossz nyelvek szerint pedig egymás között csak „Csöcsfejnek" nevezték Berlusconit.
Aztán egy sajtótájékoztatón jött a döbbenet: eltűnt a cici! Nem a festmény, az ott volt, hanem a hölgy didije. Ráfestettek valami melltartószerű nyúlványt, így az események addigi legizgalmasabb éke (Berlusconi babérkoszorús feje után) nem volt többé. Szegény újságírók kétségbeesetten nyögtek egyet a hülyeség ily magasfokú kivitelezése láttán, aztán az elhangzottak helyett világgá röpítették a hírt: Berlusconinak elment a maradék esze.
Fél Olaszország fetrengett a röhögéstől, amikor a Főember sajtófőnöke nagy kínnal végre kommentálta a történteket: azért történt a ciciretusálás, mert „a mellbimbó mindig bekerül a Berlusconiról készült képekbe, és attól tartottak, hogy ez sérti egyes nézők érzékenységét." Szegény Michelangelo, szegény Tiziano, szegény Tiepolo!
Az újságírók és a szakemberek falkában repültek rá a témára. Előbbiek felhívták a figyelmet a Berlusconi-birodalomhoz tartozó Canale 5 kereskedelmi televíziós csatornára, amely nézettségét éppen a műsoraiban felbukkanó hölgyek alulöltözöttségének köszönheti. A művészettörténészek pedig egyenesen ostoba marhának tartják a miniszterelnököt és csapatát a cicimegsemmisítő akcióért.
Antonio Palucci, a Vatikáni Múzeum igazgatója teljesen kikelt magából: „Kit sérthet Tiepolo meztelen Igazsága? Ez abszolút ostobaság! Akkor az én múzeumomban mindent le kellene fedni, tele vagyunk meztelen nőkkel!".
Sandra Bandera, a milánoi Brera művészeti vezetője kissé lehangoltabban nyilatkozott: „Micsoda szomorú ügy...Nem lehet eltakarni az Igazságot, amelyet évszázadok óta meztelenül ábrázoltak. Ezt a Tiepolot meg kellett volna hagyni olyannak, amilyen volt."
Andrea Emiliani művészettörténésznek még maradt egy kevés humorérzéke: „Berlusconi maga mögé teszi a meztelen Igazságot, majd melltartót ad rá." Majd hozzátette, sokkal ingerültebben: „Ez ostoba moralizálás."
A miniszterelnöki hivatal azóta is elzárkózik minden kommenttől, a tény az tény, volt cici, nincs cici. Berlusconi nem zavartatja magát, továbbra is a világ legműveltebb politikusának szerepében tetszeleg, minden nyilatkozatát átitatja az önimádat. Most éppen a 2009-es G8-at készíti elő, amelynek ő lesz a házigazdája. Azon már meg sem lepődik senki, hogy a belső dizájn kialakítását személyesen intézi, így ő maga választotta ki a helyiségek terracottapadlóit is. Mint megjegyezte: „Ha én nem lennék, még valami vacak parkettát tennének le."
A Tiepolo festmény eredeti címe egyébként: „Az Idő felfedi az Igazságot". Berlusconi kissé a politikai sunyításra ferdítette a dolgot: „Az Idő elfedi az Igazságot".
Szerencsés az olasz nemzet, hogy ilyen bölcs vezére van.
Kacagj, Silvio, te prűd kujon!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése